W przyszłości przeciętna długość życia wydłuży się do 100 lat.
Stanie się to regułą, a nie wyjątkiem.

Skoro możemy żyć dłużej, to powinniśmy zadać sobie pytanie,
co zrobić, żeby to życie upłynęło w zdrowiu.

Zdrowie i Anti-Ageing

Czy odpowiedź na długowieczność leży w epigenetyce?

Niezależnie od tego, czy badamy Niebieskie Strefy na całym świecie, czy też najnowsze osiągnięcia medycyny regeneracyjnej i stylu życia lub biogerontologii, podejście do długowieczności wymaga połączenia terapii poprawiających zdrowie i jakość życia.

Nie możesz zmienić swoich genów, ale możesz zmienić sposób, w jaki twoje ciało odczytuje i reaguje na bodźce z otaczającego Cię świata.
To jakich wyborów dokonujesz w kwestii diety, stylu życia, aktywności fizycznej, otoczenia w którym żyjesz, jak wyglądają Twoje relacji w domu i pracy – wszystko wpływa na Twój genom.

Niebieskie Strefy

Regiony, gdzie ludzie są szczęśliwsi, zdrowsi i żyją najdłużej na świecie.

Medycyna regeneracyjna

Zajmuje się badaniami nad lekami i substancjami, które mogą zapobiegać i odwracać starzenie się na poziomie komórkowym.

Biogerentologia

Zajmuje się badaniami nad przyczynami starzenia biologicznego oraz konsekwencjami starzenia się organizmów.

Epigenetyka

Odnosi się do zewnętrznych modyfikacji DNA, które „aktywują” bądź „dezaktywują” geny, nie zmieniając sekwencji DNA.

Zmiana ekspresji genów poprzez dietę i styl życia może zmienić sposób, w jaki geny są wykorzystywane w organizmie. To ma również wpływ na sposób, w jaki się starzejemy.

Sposoby na długie życie

Stosując się do poniższych wskazówek możesz płynąc na długość swojego życia.

Wspólnie działamy, aby włączyć dobre nawyki do Twojej codzienności.